DIGITÁLIS STRATÉGIA

A múzeumok alapvetően kiállításokban  gondolkodnak. De az, hogy akarnak-e, tudnak-e  digitális technológiákat alkalmazni, nem szabadna hogy esetenként egy-egy kurátor preferenciáján és az éppen elérhető költségvetésen múljon. Az sem szerencsés, de gyakran tapasztalt jelenség, hogy egy időszaki kiállítás lebontása után raktárba kerülnek az IT eszközök, és egy újabb igény esetén új beszerzési lista születik, pedig sok mindent újra lehetne használni más helyzetben.

A konkrét, eseti projekteket a hosszabb távú és szélesebb spektrumú tervezés és (anyagi és emberi) erőforrás gazdálkodás szövetébe érdemes beágyazni. Ehhez mindenekelőtt azt  kell tisztázni, hogy mit gondol a múzeum a saját megújulásáról,  társadalmi szerepéről, a látogatókhoz való viszonyáról az információs társadalom. E hosszabb távot érintő kérdések megválaszolásához az alábbiakkal tudok segítséget nyújtani egy-egy intézmény vezetőinek:

    • Múzeumok társadalmi szerepvállalása, részvételi attitűd és az internet generáció:
      kihívások, trendek, a digitális technológiák szerepe – körkép, tanácsadás.
    • Intézményi digitális stratégia alkotás közép- és hosszú távra.
    • Intézményen belüli szervezetfejlesztés a digitális technológiák bevezetéséhez, használatához.